باتری خشک

باتری خشک به اضافه چند مطلب از یو پی اس ومدلهای آن .

به ادامه مطلب مراجعه شود .


باتری خشک

یکی دیگر از عوامل مهم انتخاب USP در حال حاضر برای کاربران غیر حرفه ای و نیمه حرفه ای وجود باتری خشک در USP است این باتری به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند در زمان قطع برق نیز از سیستم خود استفاده کند.در این زمینه ما به کاربرانUSP مدل KIN شرکت پرسو الکترونیک را توصیه می کنیم زیرا این USP هم از نظر توان قدرت کافی را دارا می باشد و هم دارای باتری خشک و سیستمLine Interactive است.

ضمنا برای کاربران حرفه ای USP مدل SFR که متعلق به شرکت فاراتل است توصیه می شود زیرا این مدل دارای توان بالا و سستم حفاظت از خط تلفن و مودم و همچنین ایزولاسیون می باشد.

البته به جز مدلهای مذکور انواع دیگری از USP نیز در بازار یافت می شوند مثل USPهای پیشرانه ال ی آفتاب شرق فاران و... که البته هر یک معایب و مزیتهای خاص خود را دارند. مثل USP پیشرانه که دارای توان پایینی بوده اما به علت اندازه و همچنین باطری خشک داخلی مورد استقبال قرار گرفته.

ضمنا در USP ای ساخت الی جی و آفتاب شرق هر چند که از استحکام و قدرت آنها کاسته شده است اما به همان میزان بر ظرافت و زیبایی آنها افزوده شده است که البته طرفداران خود را داشته و سلیقه های خاصی را جذب می کنند.

پس از ذکر کلیات فوق حال به ساختمان داخلی یکUSP می پردازیم.

USP های موجود در بازار عمدتا از 4 قسمت مهم تشکیل شده اند که این قسمتها عبارتند از :

1- قسمت ورودی و خروجی برق و در بعضی ازUSP ها که سستم حفاظت از خط تلفن و مودم را دارند به همراه ورودی و خروجی تلفن.

2- یک ترانسفورماتور دو منظوره که درمواقعی که ولتاژ برق شهری کاهش یا نوسان می یابد آن را به ولتاژ استاندارد یعنی 220V می رساند و در مواقعی که ولتاژ برق شهری افزایش می یابد آن را به حد نرمال می رساند تا به سیستم آسیبی وارد نشود.

3- قسمت بعدی USP بخش استابلایزر آن است که وظیفه این قسمت گرفتن بارهای خطی و بارهای غیر خطی وتولید یک منبع یکنواخت برق بدون هیچگونه تغییر در آمپراژ و ولتاژ برق شهری است که سبب می شود تا با استانداردی بالا امنیت سیستم تضمین شده و به کامپیوتر و برنامه های جانبی آن آسیبی وارد نشود.

4- در نهایت قسمت آخر که در اکثر USP ها در انواع قدرت شارژ وجود دارد و تنها در تعداد معدودی ازUSP ها مشاهده نمی شود که عبارتست از یک باتری خشک داخلی که توانایی ذخیره مقداری برق را در خود دارد. البته این مقدار محدود است و در حال حاضر بهترین نوع USP در این رابطه در حدود 70 دقیقه توانایی ذخیره برق را برای ساعات قطع برق دارد.

طرز کار این قسمت به این صورت است که در موقع رفتن برق ویا هر گونه قطعی برق USP به کمک یک سیستم هوشمند سریعا باتری را از حالت Off به وضعیت On تبدیل می کند و در به این وسیله شخص می تواند از کامپیوتر خود حتی در زمان قطع برق نیز استفاده کند ویا حداقل پرونده های باز شده را ببندد واز برنامه های در حال اجرا خارج شده و در ضعیتSafe (ایمنی سیستم) کامپیوتر را خاموش کند بدون اینکه در این میان احیانا برخی از فایلهای ذخیره نشده از بین رفته وبه هر صورت آسیبی به داده ها برسد.

جالب اینکه مدت زمانی که USP (احتیاج دارد تا این تبدیل را انجام دهد چیزی در حدود یک صدم ثانیه است وبه همین علت می شود گفت که سیستم هرگز با شوک و قطع برق مواجه نخواهد شد و صدمه ای از این تبدیل جریان به سیستم وارد نخواهد آمد.

به هر حال همانطور که در ابتدای این نوشتار خدمت شما عزیزان عرض شد بسیاری از کاربران می پندارند که  USP یک وسیله جانبی و غیر اساسی برای کامپیوتر آنها می باشد و صرفا با توجه به علائق شخصی باید اقدام به خرید آن نمود و یا اینکه اصولا به علت قیمت به نسبت بالای آن در خرید آن کوتاهی می کنند در صورتی که این طرز فکر کاملا غلط است.

تصور کنید در موقعی که شخص در حال کار کردن با کامپیوتر خود است ناگهان ولتاژ برق دچار افت شدید شده ویا به هر حال کاهش یا افزایش یابد ویا اینکه اصلا به هر علتی قطع شود در این حال احتمال اینکه برخی از قطعات سخت افزار سیستم شما آسیب جدی ببیند وجود دارد و حتی این امکان را نیز نباید از نظر دور داشت که ممکن است سیستم شما بطور کامل تخریب شود که در این موارد قطعا هزینه گزافی به شما تحمیل خواهد شد و امیدواریم که نگویید این موضوع تا بحال برای ما پیش نیامده زیرا ما امیدواریم که هرگز خدای نکرده با چنین مشکلی مواجه نشوید اما مطمئن باشید در صورتیکه حتی یکبار هم در طول چندین سال کار با سیستم با آن مواجه شوید آنگاه درخواهید یافت که ای کاش با داشتن یک USP به چنین مخمصه ای دچار نمی شدید.

در حقیقت اگر هر کاربر کامپیوتر برای سیستم خود حتی یک USP ارزان قیمت (در حدود 40 هزار تومان یا کمی بیشتر) تهیه نماید هرگز دچار چنین دردسری نخواهد شد دردسری که به هر صورت در کمین ماست و هر چند که ممکن است در طول چند سال کار با کامپیوتر فقط یکبار گریبان ما را بگیرد اما همان یکبار زیاد بوده و می تواند کلی خسارت و وقت وهزینه های اضافی را به ما تحمیل کند.

لذا توصیه جدی ما این است که حتما برای سلامت وایمنی کامپیوتر یا کامپیوترهای خود از خرید USPدریغ نکنید وما هم امیدواریم که در این امر بتوانیم به شما یاری کنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد