عرضه کامپیوتر

بقیه در ادامه...


عرضه کامپیوتر Asus EEE PC 900 در آپریل شروع شد. شرکت Asutek با EEE PC دسته‌بندی جدیدی از کامپیوترها را به بازار وارد کرده و هیاهویی را در بازار ایجاد نموده، به لینوکس به عنوان سیستم عامل پایانی برای کاربر زندگی جدیدی بخشیده و با هدف توقف فروش ویندوز ایکس‌پی، باعث دردسر جدیدی برای مایکروسافت شده است. نسل جدید EEEPC زودتر از موعد به بازار ارائه شد تا رقیبان را از پای در آورد.
بنا به خبرها، یکی از بخش‌های خدماتی مربوط به کامپیوتر و بازار آن در تایوان به نام « دیجیتایمز» شرکت Asutek نسل دوم کامپیوترهای EEE PC یعنی EEE PC 900 را در نیمه دوم ماه آپریل در بازار محلی تایوان عرضه کرد. بدینوسیله Asutek قصد دارد تا از مدل‌های شبیه شرکت‌های رقیب پیشی بگیرد. چرا که برخلاف نسل اول این کامپیوتر که هیچ فشاری از طرف رقبا نبود، در نسل دوم، فشار زیاد شده است.
شعار شرکت Asutek این است: کسی که این کامپیوتر کوچک را خریداری کند، اگر اولین کامپیوتر در بازار باشد، مطمئنا قصد خرید کامپیوتر کوچک دیگری از رقبای دیگر در زمانی دیرتر را نخواهد کرد.
این دستگاه دارای یک LCD با اندازه 9/8 اینچ بوده، حافظه فلاش بیشتری از کامپیوترهای نسل گذشته دارد و دارای Webcam وMultitouch-Trackpad می‌باشد. به عنوان سیستم عامل، می‌توان لینوکس یا ویندوز ایکس‌پی را انتخاب کرد.
برای مثال با عرضه سریع این مدل کامپیوتر کوچک شرکت Asutek از ایسر که قرار است در مه یا ژوئن دو کامپیوتر کوچک خود را به بازار عرضه کرده و به اهداف بلند پروازانه خود دست یابد پیشی می‌گیرد.
Asutek امکان عرضه کامپیوتر کوچک خود یعنی EEE PC 900 را در زمانی زودتر از بقیه به بازار داد چرا که این کامپیوتر با پردازشگر جدید اینتل کار نکرده و به همین علت هم نیازی به صبر تا شروع فروش این پردازشگر در ماه مه ندارد. پس شرکت ایسر که قصد استفاده از پردازشگر اتمی اینتل را دارد باید صبر کند. البته بنا به تخمین‌های زده شده در حیطه کامپیوتری شرکت Asutek هم کامپیوترهای EEEPC را هر چه زودتر به پردازشگرهای اتمی اینتل مجهز خواهد کرد.
این مسئله در مورد Hewlett-Packards Mini-PC HP 2133 Mini-Note که قرار است اواخر مه در بازارهای انگلیس عرضه شود نیز صدق می‌کند. این مدل HP در ابتدای فروش دارای پردازشگر Via‌خواهد بود اما تصمیمی برای تبدیل به پردازشگرهای اتمی وجود دارد.
بنا به خبرگزاری‌های جهان دیجیتال شرکت Asutek از زمان فروش یعنی اکتبر سال 2007 تاکنون بیش از یک میلیون EEE PC فروخته است . شرکت گفته شده، اعلام کرده است که تا پایان سال 2008 حدودا 5 میلیون از کامپیوترهای EEE PC چه قدیمی و چه نسل جدیدش را به فروش خواهد رساند. اینکه فروش این دستگاه در آلمان چه زمانی خواهد بود معلوم نیست اما قیمت آن به 400 یورو نخواهد رسید. بنا به اطلاعات موجود در بازار، به احتمال زیاد در فصل زمستان سال 2008 به آلمان عرضه خواهد شد. از اکنون امکان پیش سفارش این دستگاه در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد.
از هیاهوی برپا شده توسط کامپیوترهای EEE PC آن دسته از عرضه کنندگان نوت‌بوک که دارای نوت‌بوک‌هایی با سیستم عامل سنتی لینوکس می‌باشند نیز استفاده می‌کنند. برای مثال شرکت Altenate دو کامپیوتر نوت‌بوک ایسر را با سیستم عامل لینوکس با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند، در صورتیکه این لینوکس در حقیقت لینوکس Linpus می‌باشد که زیاد هم معروف نیست. در بخش linux-Discount می‌توان نوت‌بوک مبتدی مناسبی را خریداری کرد که بنا به انتخاب در آن FreeBSD‌و یا لینوکس به عنوان سیستم عامل نصب می‌شود. البته شرکت دل هم دو نوت‌بوک لینوکس مناسب را عرضه کرده است که در آنها Ubuntu ‌نصب شده است و البته از لحاظ قیمت بالاتر و تجهیزات بیشتری در آن وجوددارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد